دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1396 - 14:20
در گفت‌وگو با آنا؛

مجید جلالی: همه چیز به سود مصرف‌کننده‌ها و حاضری‌خورها شده‌ است/ دوست ندارم دیگر بازیکن بسازم

سرمربی تیم پیکان گفت: دیگر دوست ندارم بازیکن بسازم تا تیم‌های بزرگ و صاحب‌نام مالک آنها شوند.
کد خبر : 182988

مجید جلالی درباره آخرین وضعیت تیم پیکان به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «ما در باشگاه پیکان به همراه دیگر همکاران هر روز صبح سر کار هستیم و تا غروب هم با همه وجود تلاش می‌کنیم تا بهترین شویم ولی شرایطی که در نقل‌وانتقالات فوتبال ما وجود دارد باعث آشفتگی و سختی این بازار مهم می‌شود. قوانینی وضع شده که به نفع باشگاه‌های سازنده نیست و حتی خود بازیکنان هم اغلب متضرر می‌شوند.»


وی ادامه داد: «متاسفانه سال‌هاست که در فوتبال ما تیم‌های سازنده به طور عجیبی مورد تبعیض قرار می‌‌گیرند. بازیکنان خوب را می‌سازند و چون مصرف‌کننده‌ها آکادمی ساخت بازیکن ندارند از تیم های تولید کننده بازیکن می‌گیرند. با این روش همواره در لیگ مدعی هستند و از تیم‌های تولید کننده پیشی می‌گیرند. کسی هم رجوع به این مسئله نمی کند که اگر تیم شما خوب بود باید از رده‌های پایه‌ بازیکن می‌گرفت نه اینکه به خاطر شهرتی که دارد با استفاده از بازیکنان تیم‌های دیگر در کورس بالای جدول قرار می‌گرفت.»


سرمربی تیم پیکان خاطرنشان کرد: «خدا شاهد است ما به شرایطی رسیدیم که باید با تمام وجود کار کنیم تا زنده بمانیم. این اصلا منصفانه نیست. ما هم موفقیت را دوست داریم. همه تلاش‌مان را می کنیم تا تیم‌مان نتیجه بگیرد اما چه کنیم که راه‌های موفقیت تیم‌های تولیدکننده مثل پیکان را بسته‌اند. جای تاسف دارد که همه چیز به سود مصرف‌کننده‌ها و حاضری‌خورها شده‌ است. آنها به تیم‌هایی امثال پیکان لطمه می‌زنند. نباید تولیدکننده همچون سنگ زیرین آسیاب بازیکن بسازد و برای حفظ آنها راهش مسدود باشد.»


او با اشاره به این موضوع که باشگاه پیکان فصل پیش استرس ماندن در لیگ برتر را داشت، بیان کرد: «من زمانی که سرمربی تیم سایپا بودم تمام جوانانی که وارد سیکل بزرگسالان کردم را با قراردادهای 3 ساله و 5 ساله در تیم حفظ کردم و هنوز بیشتر این بازیکنان در سایپا هستند. مشتریان زیادی هم دارند و مهدی ترابی یکی از همان بازیکنان است. متاسفانه در پیکان با توجه به اینکه تیم در 6 فصل قبلی‌اش به لیگ برتر می‌آمد و سقوط می‌کرد همه تمرکز ما منوط به این موضوع شد که تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم.»


جلالی ادامه داد: «کوتاهی ما در تمدید قرارداد بازیکنان در فصل پیش را باید در این فصل جبران کنیم چون قوانین کمکی به تیم سازنده نمی کند. متاسفانه قراردادهای یک‌ساله را در فوتبال ما جا انداخته‌اند و با این حساب حق و حقوق تیم‌های سازنده نادیده گرفته می‌شود. درست نیست باشگاه پیکان 6 سال برای یک بازیکن هزینه کند و همین که آن بازیکن از آب و گل درآمد و تبدیل به ستاره تیم شد، بیشترین صعود را واسطه‌ها ببرند و هیچ عایدی نصیب ما نشود. بازیکن هم در باشگاهی دیگر به فوتبالش ادامه دهد و حتی این امکان نباشد که آن بازیکن بتواند رشد گذشته‌اش را ادامه دهد.»


او درباره اینکه با چنین شرایطی پیکان می‌تواند در لیگ برتر موفق باشد، یادآور شد: «ما به کاری که انجام می‌دهیم امیدوار هستیم. پارسال همین موقع بازیکنانی که امروز سرشان دعواست،‌گمنام بودند. هیچ کس آنها را نمی‌شناخت ولی حالا مدعی شده‌اند. با همان روش بازیکن‌سازی می کنیم و تلاش خواهیم کرد تا در لیگ برتر نتایج خوبی بگیریم. البته قراردادهای بلندمدتی با همه بازیکنانی که به جمع بزرگسالان اضافه می‌شوند، خواهیم بست چون اگر بازیکنانی که پیکان در این فصل از دست داده، حفظ می‌شدند به راحتی می توانستیم برای بهترین مکان‌های جدول تلاش کنیم چرا که آنها متوجه شده بودند که درون زمین از آنها چه می‌خواهیم. دیگر دوست ندارم بازیکن بسازم و تیم‌های بزرگ و صاحب‌نام مالک آنها شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته